Thursday, September 18, 2014

DINNER DI RESTORAN MAT PERIUK

Hye....hari ni macam rajin je nak update blog...nak share macam-macam...ehehehe...

Sebenarnya...saya terjumpa balik gambar2 saya kat dalam note book saya nih....ingatkan dah hilang kemana lah kan...rupanya elok je dah siap ada dalam folder...ada nama-nama lagii...wahhh...rajin nye saya [masa itu].... tepuk tangan untuk diri sendiri....eheheheeee....[sabar je lah makcik nih kannn...]

Rupa-rupanya kat Ipoh ni dah banyak kedai makan yang best.... bila ada salah seorang teman recommend....haruslah nak mencuba kan... kalau tak memang dah tak tahu nak makan kat mana dah.... asyik restoran yang sama...sampai jemu.....[orang rajin macam saya..memang sukee makan kat luar....tak tak..sebenarnya...en suami tak bagi masak....katanya.... kalau masak pun...macam rugi jee...2 orang je yang nak makan pun....so..kita makan luar je lah...katanya.....soo..pn isteri menurut perintah dengan seronoknya.....ahahaha.... sabauuu je lah kan....]

Malam minggu..selalunya..... kakak saya balik....so...kami plan nak bawak mak dan abah rasa kat Restoran Mat Periuk yang mana lokasinya terletak di Bercham... owner nye Chef Kamarul [yang jadi chef dalam rancangan BABAS tu].....so..harus cuba okeh..

Ni alamatnya: Lot 22241, No.40 Hala Tasek Timur 11, Kampung Tersusun Tasek, Ipoh, Perak

No. Tel: 017-572 5579 [walaupun saya orang Ipoh...tapii tak tahu lokasi...saya terus call je...dan layanan yang diberi baik sekali....dia bagi arah jalan...memang sampai jumpa okeh.....]

Bagi yang menetap di Ipoh.... Mesti tahu jalan nak ke Bercham...nampak Tesco Extra [sebelah kiri], Jalan terus...sampai nampak stesen minyak mobil... masuk kiri...dan terus lagi sampai la nampak quaters cikgu. Ada lorong... masuk kanan [sebelum quaters...bukan selepas] jalan terus... nampak je bus stop sebelah kiri.... kedai tu betul2 tepi jalan je....[kalau cara penjelasan saya ni macam confuse je...sila call la no yg saya bagi tu ye....]

Memang masa sampai tu ramai sangat pengunjung...kena tunggu sekejap sebab nak dapat tempat duduk... soo..bertabahlah sekejap...al maklumlah malam minggu memang ramai orang...

Tapii tak lama pun menunggu....akhirnya kami dapat jugak tempat duduk......

Jom tengok gambar..



Besar-besar tulis Mat Periuk



siap ada live band lagiii....masa kami pergi tu diaorang nyanyi lagu2 country....sambil menjamu selera sambil layan lagu2 yang di nyanyikan...best okeh...



saya order air sirap cincau



ni hot dog black paper



Fish n chip...



Lamb chop dan mak abah saya order nasi goreng kampung.... tak sempat nak snap sebab mak abah duduk jauh sikit dari saya..malas nak menjangkauuuu....ehehehe...



Menu dessert dia berubah2 katanya....so..kali ni saya nak try pavlova...

So far..masakan dan makanannya..mestilah sedap kan.... Kalau dah pergi sekali pasti nak pegi lagi.... lepas nih nak cuba menu lain pulak.... tak cuba tak tahu kan....

Ok..selamat mencuba dan selamat menjamu selera....


Nota kaki:

Boleh jugak try cafe ni....masih di area Ipoh...Nama cafe tu El Negra Distro + Studio... saya ceritakan DISINI




Terima kasih kerana membaca entry ini =)))



11 comments:

  1. macam best tmpt nie kena terjah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila sila kan terjah...kalau ke Ipoh...bgtahu la saya...boleh saya bawakan anum n encik suami ke tempat nih.... ;)))

      Delete
  2. Oh.. buleh la try ni nati kalau balik kg.. mmg biasa tu area situ..buleh carik agaknya nih.
    tp dia bkk malam je eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau biasa jalan kat area Bercham tu mesti boleh jumpa....
      dia bukak dari jam 3.00pm - 12.00am
      Selamat mencuba.... ;))))

      Delete
    2. Dia kata jer dia bukak jam 3 petang. Tadi akak pergi kul 345 ptg , baru dok susun kerusi, Bila tanya , dia kata dalam kul 430 dia akan serve makanan. Akak pergi semula jam 410 ptg , dia cakap start serve jam 440 ptg pulak ..... Angin jer...cakap tak supa bikin

      Delete
    3. Ye ke...kadang2 pekerja lambat datang kot atau mungkin kebetulan hari tu diorang ada hal lain....mungkin.... tapiii kalau nak selamat boleh pegi lewat sikit.... hehehe...

      Delete
  3. As'salam,nk tnya..harga ok x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam Fauzana...

      harga agak berpatutan jugak dengan hidangannya.... =))

      Delete
  4. Pergi pukul 3. Cakap bukak pukul 4. Jalan sekejap. Datang balik, staff cakap bukak pukul 4.30 dengan muka kerek. Takpe. Round balik.
    Datang balik dalam 15 minit, masih susun kerusi.
    Walaupun makanan sedap taraf michellin sekali, tapi servis taik, saya memang takkan datang lagi. Seperti peminta sedekah pulak terdatang2 terus. -.-"
    Please please. Buka pada waktu yang ditetapkan. Tak mampu buka awal, lewatkan je betul2 masa operasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru2 ni pun saya ada pegi.. Tang service tu mmg agak kureng sikit... Staff dia kedekut senyuman...hihihi...
      Tak pe lah... Terus je inbox mereka di sini https://www.facebook.com/Mat-Periuk-Cafe-544029379049962/
      Supaya diaorg dpt perbaiki lagi service diaorg pd customer... Ketepatan masa tu penting kan.... Tq missbluefairy =)))

      Delete
  5. Pergi pukul 3. Cakap bukak pukul 4. Jalan sekejap. Datang balik, staff cakap bukak pukul 4.30 dengan muka kerek. Takpe. Round balik.
    Datang balik dalam 15 minit, masih susun kerusi.
    Walaupun makanan sedap taraf michellin sekali, tapi servis taik, saya memang takkan datang lagi. Seperti peminta sedekah pulak terdatang2 terus. -.-"
    Please please. Buka pada waktu yang ditetapkan. Tak mampu buka awal, lewatkan je betul2 masa operasi.

    ReplyDelete