Thursday, January 17, 2013

QUILLED BUTTERFLY BOOKMARK

Wahhh...rasa sangat teruja untuk quilling. Kali ni saya buatkan butterfly bookmark. Tengah menggila buat quilling. Masa buat tu banyak idea2 yang datang. Seronok betul bila dapat buat quilling nih... sebab boleh release tension...hilangkan stress kerja yang macam nak menggila....hehehe....

Masih tak tahu lagi kepada siapakah akan diberikan bookmark ini... Tujuan asal nak diberikan kepada semua anak2 saudara saya. Tapii...bila dah ditunjukkan kepada en suami.... kesemuanya dia nak...hehehe.... apa kes tu...

In shaa Allah...sekarang saya akan cuba buat sebanyak yang boleh. So pada sesiapa yang nak dan dah ada dalam listing saya... saya akan agih2 kan selepas kesemua quilling ni siap. Kalau sempat sebelum saya fly fly away....saya akan berikan kepada mereka2 yang berkenaan okeh.... ;))

Kesemua ni masih belum diletakkan riben. Maksudnya belum siap sepenuhnya.



Pastel color. Kombinasi color biru dan hijau lembut. Percubaan pertama dalam membuat quilled butterfly ni. Dan ianya berjaya....yeay!!



Kombinasi pelbagai color. Nampak sangat menarik dan ceria.



Kombinasi 3 color iaitu red, purple and yellow.


 
Penggunaan pastel color dalam 3 warna iaitu kuning, pink dan hijau lumut. Sangat cantik dan ceria.



Simple color combination and simple quilled. But still nampak menarik kan... ramai juga yang request ni... termasuk en suami saya...hehehe



Ini hasil quilled saya jika dilihat dari jarak yang dekat. Dah tak seperti dahulu. Saya menggunakan pencil dan pembaris kemudian gunting satu persatu untuk menghasilkan quilled bunga dan sebagainya. Ternyata ianya kelihatan kasar. Berbeza jika kita menggunakan kertas yang di shredder. Ianya lebih kemas.

Sangat berpuas hati dengan hasil quilling saya..





Utk info dan rekod saya je lah....yang baru nak merangkak2 buat ni....saya main redah je sebenarnya..... kertas background/tapak untuk lekat tu....saya guna kertas2 keras yang terpakai...hehehe...jangan membazir...mana yang boleh kita guna...kita gunakan saja ok.....contohnya macam cover calendar, cover buku A4 paper.....boleh je.....janji nampak cantik......=)))

Semoga insan2 yang menerima hasil quilling saya ni happy......jadikanlah ianya sebagai kenangan dari saya ;)))







Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment