Thursday, October 8, 2015

QUILLING BICYCLE CARDS AND BOOKMARK

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Hari ni baru ada kesempatan nak update blog.
Harap semuanya sihat dan ceria selalu ya...
Hari ni saya nak share tentang quilling.......

Rasanya dah berzaman jugak tak update pasal quilling.
Alhamdulillah...tempahan demi tempahan berjaya disiapkan mengikut ketetapan masa yang dikehendaki oleh my lovely customer.

Baru2 ni my lovely customer request kat saya nak buat kad tapiii nk buat quilling bentuk basikal. Sebelum ni saya ada buatkan untuk anak sepupu saya bookmark basikal.... sesaja try....dan alhamdulillah menjadilah pulak. So... apa salahnya mencuba kan.... cabar diri sendiri untuk cuba buat.... selain nak memenuhi permintaan kakak nih.....sebab kakak nih nak bagi kad birthday kat suami dia.....dan kebetulan suami dia suka sangat berbasikal nih....so... dia mintak saya try buat kad quilling basikal nih.

Fist of all....saya try jugaklah mencari dengan bantuan en google nih....kot2 ada yang boleh dijadikan contoh.... nampaknya tak ada contoh quilling basikal nih..... atau saya tak habis explore....ehhh...mmg tak ada masa jugaklah nak explore habis habisan.... masa tu sangat limited la jugak untuk saya.... tak kisahlah.... tak ada contoh quilling...kita tgk gambar je lah....

Ok..dah jumpa yang saya suka...[ehhh ikut mata sendiri la pulak....ahahahaaa...] then saya mulakan dengan melukis gambar basikal tu di kad. Kemudian saya ikut lukisan tangan tu dengan kertas quilling saya...ehhh...simple dan mudah sangat buatnya.....ahahaa...

Alhamdulillah jadi lah jugak quilling basikal saya..... [happy sangat...sebb first time cuba]

Kad Birthday
Ukuran: 14.8cm x 10.5cm



Ini kad yang pertama saya buat.
Basikal dolu dolu....hehehe...
nampak comel je kan....saya suka.... =))







Dah selesai buat kad nih...saya hantar gambar pada kakak nih through whasapp....
and kakak tu minta saya buatkan satu lagi bentuk....iaitu basikal yang moden sikit....ehehehe....ok kakak...saya cuba....



Ni kad kedua yang saya buat...basikal yang bentuk moden sikit lah...ala ala je lah kan....
Saya hantar lagi gambar hasil kerja saya ni pada kakak tu....dan alhamdulillah...dia suka yang basikal moden nih....so...finally....kakak tu ambik yang corak basikal ni untuk birthday kad suami dia....









Kakak tu ambik pakej sekali dengan bookmark... atas permintaan, bookmark pun haruslah basikal jugak kan.... maka terhasillah basikal nih....



Harap en suaminya sukalah dengan pemberian pn isteri....

Alhamdulillah...saya dapat penuhi permintaan kakak tu.

Seronok rasanya dapat mencuba sesuatu yang baru...walaupun rasanya mudah je buat quilling basikal nih.... hehehe...

Syukur sangat... terima kasih pada yang memberi kepercayaan pada saya untuk menghasilkan permintaan demi permintaan mengikut citarasa pandangan mata kalian.....
andai ada kekurangan...saya mohon maaf ya.....

Saya cuba nak mencari masa untuk mempelajari quilling yang baru mengikut skill tertentu....
dan banyak hasilnya yang cantikk.....
buat masa ni masih belum ada kesempatan. Masa sangat limited sebenarnya.... bahan semua saya dah beli...tinggal lagi nak belajar cara membuatnya je...
InshaaAllah...may be one day...akan ambik satu masa untuk belajar benda baru nih.....

Ada lagi tempahan2 yang nak saya kongsikan..... kita jumpa di entry yang akan datang ya...

Sekarang ni nak fokus untuk tempahan bulan Oktober... Alhamdulillah =))




Terima kasih kerana membaca entry ini =))


No comments:

Post a Comment