Wednesday, December 9, 2015

BREAKFAST & HI TEA @ HARRODS CAFE KLCC

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Entry ni untuk last month punya cerita.
Baru hari ni ada kesempatan nak update di blog ni.

Pada 24.11.2015 hingga 27.11.2015 saya berada di KL.
Aturan Allah itu sangat2 perfect.
Kebetulan en suami saya ada kursus di Putrajaya pada 24.11.2015 & 25.11.2015 [Selasa & Rabu]
Pada 26.11.2015 [Khamis] tu pulak, abah saya ada medical check up di IJN
Dan pada 27.11.2015 [Jumaat] tu cuti hari jadi Sultan Perak.

Macam2 benda lah yang berlaku.....dengan abah yang tak sihatnya....
So...en suami suruh saya ambik cuti 3 hari untuk rehat2 di rumah abang saya di KL sambil uruskan hal abah...
Kalau ikutkan plan asalnya...
Opis saya ada buat rombongan kak kiah ke Langkawi.... dah siap bayar bagai.... tapiii...last minute terpaksa tarik diri utk uruskan hal abah saya....
Tak pe lah.... yang tu lenkali boleh pg.... yang penting mak dan abah kita kannn...kalau dulu mereka berkorban apa sahaja untuk kita..... sekarang giliran kita pulak bekorban apa sahaja untuk mereka....InshaaAllah....

Memang kalau en suami tak ada kursus pun.... plan asal nak hantar mak dan abah ke kl utk follow up medical check up abah saya.....sebab 2 minggu sebelum nak ke IJN tu....abah saya jatuh.....mujur tak ada apa yang serius....tu lah yang dikatakan....perancangan Allah itu lebih teratur dari perancangan manusia.... alhamdulillah.....Allah permudahkan segalanya.

Hari pertama en suami kursus.... saya keluar breakfast dengan abang dan kakak ipar saya di Nasi lemak Tangling. Kata abang saya..nasi lemak kat situ yang paling sedap sebab ada banyak pilihan lauk pauk..... dan memang ramai orang pun makan kat sana......Tapiii pada saya...biasa je rasanya.....hehehee...

Balik dari breakfast..... memang saya melepak kat rumah je lah...sambil layan anak2 saudara saya....ada yang tgk tv...dan ada yang main game.... adoyaiii....memang membosankan....hehehe...manakala abang dan kakak ipar saya ada hal lain.

Petang, dalam pukul 3.30 ptg macam tu, abang dgn kakak ipar ajak keluar, katanya nak cari barang baby..... saya just follow je lah sebab masa tu en suami pun tak balik lagi.

Abang dgn kakak ipar saya nak cari travel cover bag utk MIMA stroller kat mother care KLCC katanya. Sambil tu saya menjamu mata je lah kan.... best jugak tgk macam2 jenis barang baby.....hehehe...

Dah siap bayar semua.... kita tinggalkan dulu barang tu kat Mothercare sambil jalan2 nak cari makan kata abang saya.... kebetulan 2 orang hero [anak abang saya] ikut.....hehehe...memang blh jadi geng.

Kami singgah di Godiva Chocolate.
Coklat bukan lah kegemaran saya sebenarnya....tapiii...bila tengok ada macam2 jenis...rasa macam...ehh....menyelerakan..... Tapiii...harga coklatnya sangatlah mahal ok.... 100gm rm70, boleh dapat 5-7 biji je macam tu.....ehhh...sebiji rm10...memang tak lahhh.....hehehe...tapiii ada coklat yang dijual contains alkohol.... so...baca dulu ingredient dia sebelum beli ok....

Abang saya beli ice blended chocolate.... saya dgn kakak ipar tak berapa gemor sangat....so..saya rasa2 je anak saudara punya...heheheee...tapiiii seriously.... memang sedap dan terbaikkk.....rasa coklat yang dikisar kasar.... sebab saya bukanlah penggemar coklat..makanya..... saya boleh rasa sikit je....lebih2..memang tak lahh..... hehehe....

Sempat jugak saya kenyit2 mata kat abang saya.....bodekkkk dia....nak beli coklat godiva 1 paket....alasan...nak rasa.....ahahahaa....ehhhh tak sangka....dapat 1 paket...saya ambik yang packing kecil je pun.... harga dia RM36 macam tu.....


Rasa dia sangat terbaikk..... harus cuba bagi penggemar tegar coklat.

Pelbagai bentuk dan perasa coklat nih..... rasa geram pulak tgk bila dah banyak2 macam nih....

Hasil kenyit2 mata kat abang saya.....ahahahahaa.... di belikannya utk rasa.....

Ni lah coklat yang saya pilih......kitaorang rasa sama-sama....memang sedap ok.... =)))


Kitaorang jalan2 cari makan di Harrods Cafe. Memula pegi yang kat atas tu.... tanya pada sales assistant dia...perempuan melayu....makanan di cafe tu halal kah? katanya semuanya halal....tak dapat sijil halal disebabkan ada bar di atas....namun..penyediaannya... di jamin halal...

So..kitaorang turun ke bawah untuk ke cafe dia untuk hi tea.

So...ni first time kitaorang masuk cafe tu....hahahaaa..... memang ramai orang..... bila tgk menu....wahhh...sangat menyelerakan....

Masa tu teringat pulak kat sepupu kitaorang yang ada kerja di dalam KLCC tu....maka saya pun call lah sepupu kitaorang tu suruh dia join sekali hi tea.



Harus ada gambar tissue....


dengan 2 orang hero yang handsome......

Gambar kami...dengan sepupu

Ni hidangan untuk 2 orang dapat sekali dengan 2 gelas teh tarik.

Nak rasa dia punya dessert......boleh la pilih set nih....memang sangat terbaik dan sangat sesuai untuk hi tea.... Boleh di katakan semua kek, macaroon, sandwich, roti dia semuanya sedap dan terbaik...
Boleh di makan sekali dengan jam dan butter



cakes & macaroons yang sangat sangat sedap

sandwich dan roti

yang ni pilihan abang saya....tak tahu apa nama menu dia.... tapiii seriously..... sangat2 sedap....sebab saya teringin nak rasa....saya ambik sikit hidangan abang saya nih.....muehehehee......ehhh sedap....lenkali harus order yang ini....tapiii saya lupa nama dia di menu..... huahuahuaa....
Yang ni pilihan anak saudara saya...hero2 yang handsome tu....sekali mak sedara mintak rasa.....ehhh sedap jugak....hehehe... =)))

Teh tarik ni didatangkan kepada kita di dalam gelas nih.....
Teh tarik dia ada rasa macam rose sikit..
dan mungkin perut saya tak tahan....berangin satu badan.....ahahahaa....
Tapiii pada sapa yang gemor.... boleh la try teh tarik harrods....=)))



Second day kat rumah abang saya...memang tak kemana...

Disebabkan kebosanan duduk kat rumah abang saya tak buat apa...maka...saya mintak kakak saya hantar adam si guni beras tu ke rumah abang saya.... so, sebelum abang ipar ke tempat kerja...awal2 pagi dah hantar adam my bam bam tu.....memang best jaga dia...... geram....puas hati dapat main dengan dia sehari suntuk......


my bam bam si guni beras....Adam Ibrahim


Hari Khamis 26/11/2015 - en suami pun dah tak bekursus, so....abang saya ajak sekali kitaorang breakfast di Harrods cafe ni lagi..... ni semua angkara sepupu saya tu lah.....ahahahaa...katanya not bad jugak breakfast di Harrods Cafe tu.... sebab tu abang saya nak try......hahahaa...pantang dengar kannn.....=)))

Kitaorang dah siap janji dengan sepupu untuk breakfast date kat Harrods Cafe tu....

Saya dan sepupu saya tu ambik yang simple breakfast set sekali dengan teh tarik. Manakala en suami, abang saya dan kakak ipar saya ambik Set English Breakfast yang juga dapat sekali dengan coffee atau Teh Tarik.


Kopi dan susu

Sekali lagi teh tarik....

Pilihan saya dan sepupu

English breakfast pilihan suami, abang dan kakak ipar
Gambar KAMI.... kredit to my husband =)))

harus ada gambar si penulis yang gedik =)))
Shawl dan beg tu souvenir dari Istanbul pemberian kakak saya....
Motip bgtahu...sebab saya sukaaa..... nanti saya share hobi mengumpul saya.....ahahaa...


Mestilah nak berwefie dengan en suami kannn.... =))


Secara keseluruhannya....saya sukaaa makan kat Harrods Cafe nih.... tak dapat pergi ke Harrods London.... kita fefeeling rasa mcm kat sana pun sudehhh lahhh kannn......hehehe....
Mana tahu ada rezeki dapat menjejakkan kaki ke sana.....sooo....berangan je lah dulu.....
InshaaAllah.... teringin nak menjejakkan kaki ke negara2 Europe pulak...teringin nak merasai musim bunga dan musim luruh.... jom berangan dulu.....ehehehe...


Lepas breakfast, sepupu pun mintak diri utk start tugasannya..... dan kitaorang sempat berjalan2 sekitar KLCC mencari biskut Mark & Spencer. Dan kemudian abang dgn kakak ipar saya mencari hadiah untuk anak2 sedara yang dapat 5A dan 4A1B dalam exam UPSR baru2 nih. Alhamdulillah....

Anak sepupu saya dapat 5A dalam UPSR nya manakala anak kakak saya dapat 4A1B...apa-apa pun TAHNIAH untuk mereka berdua...semoga terus berjaya menjadi insan yang berguna di dunia dan di akhirat. Aminn....



Inilah biskut2 kesukaan kitaorang. Kalau ke KLCC benda wajib beli ialah biskut Mark & Spencer =))


Jam Swatch untuk anak2 saudara...
Abang saya beli dua2 pasang yang sama.... fair & square katanya...hehehe
Sebenarnya...bukan nilai yang menjadi keutamaan dalam sesuatu pemberian...
Apa yang penting adalah keikhlasan si pemberi....
Please..jangan banding2 kan pemberian orang pada kita....
Apa sahaja orang beri pada kita...bersyukurlah....tak kiralah mahal atau murah....
Nilai yang paling berharga adalah...keihklasan dan ingatan orang pada kita....
InshaaAllah... 


Dua2 anak saudara pun happy dapat hadiah nih..... sampaikan sayang nak pakai....hehehe....




Sharing is caring....=))




Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

2 comments:

  1. Replies
    1. Semuanya ala carte... set utk hi tea sekali dgn teh tarik tu utk 2 org... maaf saya x ingat harga...

      Delete