Wednesday, December 26, 2012

QUILLING BIRTHDAY CARD FOR MY DEAREST SISTER REHAN

Assalammualaikum...salam mahabbah...
Hari ini saya nak sambung share hasil2 kerja tangan saya.
Kali ni saya buatkan khas untuk adik saya rehan.

Jom kenal siapa rehan ni....

Saya mula2 mengenali rehan ni semasa kami sama-sama bertugas di pejabat lama. Sekarang memasing dah bertukar angin ke tpt lain. Sekarang rehan telahpun bergelar "cikgu rehan".... hehehe...

Ok..kalau nak tahu...impression pertama rehan pada saya..."mak aii garangnye kakak nih..." [hehehee...baru kau tahu rehan..... kihkihkih]... masa tu rehan baru je belajar nak handle kerja dia... kebetulan yang mengajar dia tu makcik garang nih.... hmmm... terdiam jugak la si rehan ni.... dan lepas tu macam takut2 nak tegur saya.... tapiii seperti yang saya pernah katakan....saya ni nampak je macam garang....[nampak je ye...] tapii sebenarnya.... baik hati dan lembut orangnya....[masuk bakul angkat sendiri le pulak.... tapiii kalau saya masuk bakul..suami tolong angkatkan...ok jugak kan.....hik hik hik... merepek....]...

Lama kelamaan...kami jadi semakin rapat..[macam kakak dengan adik]. Masih segar dalam ingatan saya dimana...rehan menemani saya ketika mak dan abah mengerjakan Fardhu Haji pada tahun 2007. Lama juga la rehan menemani saya.... rasa terharu pula dengan kebaikkan rehan ni. Almaklumlah..makcik ni tak pernah berpisah dengan maknya...jadinya...setiap kali mak call..mesti menangis punya.... [mengada2 sikit je...hehehe...] sampai terdemam demam lah... demam panas le pulak tu....

Malam tak tido sebab suhu badan tersangat panas...rehan la yang jaga saya.... pagi tu..sebelum rehan pergi kerja...dia lah yang tolong hantarkan saya ke klinik....memang demam panas masa tu sampai hilang2 suara saya dibuatnya.... Syukur ada rehan yang senantiasa bersama saya.

Tak tahulah macam mana nak balas jasa baik rehan pada saya... rasanya tak terbalas dan hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya... Memang saya menganggapnya sebagai adik saya sendiri. Cumanya sekarang...apabila masing2 dah membawa haluan masing2 dik sebab tugasan yang diamanahkan........maka kami kurang berjumpa. Hanya berhubung melalui FB sahaja.

Ada berita yang menggembirakan saya....[sangat happy] apabila rehan akan bertukar ke Ipoh....alhamdulillah..akhirnya apa yang diimpikan oleh rehan dimakbulkan Ilahi... Ermmm... bolehlah saya berjimba2 dengan rehan...sebelum ni rehan ditempatkan di Johor... jauh la pulak kan..sesekali je balik ke Ipoh. Bila balik ke Ipoh tu...saya tak nak mengganggu masa rehan... sebab masa2 itulah dia nak menghabiskan masanya dengan orang2 yang lebih memerlukan dia.....soo..lepas ni...tak ada alasan la utk saya keluar dgn rehan....

Adik saya ni memang tak pernah lupa berikan saya kad.... rehan je yang tahu... saya suka "lembu"... hehehe....[sekarang satu alam dah tahu la kan...] kenapa lembu ekk...??? Itulah soalan rehan pada saya masa mula2 dia tahu saya sukakan lembu utk hiasan.... Saya jelaskan padanya...lembu ni seekor binatang yang unik... dan sangat comel... bila saya tengok je majalah decoration... ada je hiasan yang berbentuk lembu....ianya nampak sangat inggeris dan unik.... soo..saya sedikit demi sedikit mengumpul barangan dekorasi yang berbentuk lembu....Jadiii... dik kerana kesukaan saya ni...setiap kali rehan bagi kad kepada saya... mestilah wajibkan..kad tu ada gambar lembu..... sangat comelllll.... [ada masa nanti saya sharekan kad yang rehan bagi pada saya....masih tersimpan rapi...almaklumlah...makcik ni juga mmg sangat cermat menyimpan apa jua barangan yang diberikan kepadanya....hehehe...saya la tu.....]

Thank you rehan.... love uuuuuuu......

So..bersempena dengan birthday rehan...saya buatkan kad istimewa untuknya..kalau boleh masa raya hari tu memang nak buatkan kad raya untuknya...tapi apa kan daya.... masa sangat mencemburui saya....[cewahhh....]... tak sempat nak siapkan...so...saya ambil jalan mudah... saya akan berikan kad pada hari jadi rehan.... hope sangat rehan tak berkecil hati dengan makcik sorang nih yee...dan hope sangat rehan suka menerima kad yang simple dari saya....







Happy birthday rehan....
Lebiuuuu soooo muchiiii....





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment