Thursday, December 18, 2014

CARTOON WORDS

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Hari ni nak share satu lagii hasil daripada kerja tangan saya.... iaitu Cartoon Words... Rasanya yang ni budak tadika pun boleh buat kot.....eheheheee...

Ok nak cerita sikit bagaimana boleh terlintas kat kepala otak saya untuk buat benda nih. Sebenarnya ini bakat terpendam saya ketika saya bekerja di tempat kerja lama saya.

Almaklumlah..bila kita bekerja di sektor swasta ni...segala2nya bergerak sangat pantas. Ada ketika tu rasa sangat stress..... otak pun kadang2 blurrr sekejap...ehhh...kadang2 bukan sekejap....lama blurrrr nyee.........ehehehee.... dia tetiba stuck sekejap kat sesuatu benda yang kita nak buat..... nak fikir balik tu macam ambik masa....so......pen dah mmg ada kat jari.....ambik kertas yang dah terpakai.... sambil berfikir sambil menconteng...... maka terhasillah satu perkataan yang berwajahkan cartoon.....sambil buat tu sambil berfikir..."apa nak buat tadi kannn...."dan ...benda ni berhasil pada saya...bila dah teringat balik....terus cecepat buat kerja yang pending tu..... bila dah habis kerja..kemas2 meja...terus balik...dah tak nak fikir pasal kerja dahhhh..... esok pagi masuk kerja...selak2 balik dokumen yang nak kena ambil tindakan.....nampak pulak tulisan yang semalam buat [semalamnya mmg terus tinggal tak tgk2 dah....tu biasa....hehehee]...tetiba cakap kat diri sendiri...."ehhhh comelnye...... pandainya haku nih...." [bab ni mmg menyampah.....puji diri sendiri okeyyy.....hahahahaa...].

Macam tulah ceritanya..... so...bila ada masa terluang tu.... mesti saya akan buat apa2 perkataan ikut suke saya lah kan..... Bila nampak je color....ehhh mmg laju je lah ambik dan colorkan perkataan tu..... mmg minat tahap apa je masa buat tu tauu....memang menghayati terus buat benda tu sampai habis.... bila tgk hasilnya.....mmg puas hati......eheheee... [tu salah satu cara saya hilangkan stress saya]. Bila en suami tahu saya minat color2 mcm tu..dia pun belikan saya color pensil mcm yang saya suke..... mmg meroyan pn isteri dia buat benda nih.... tapiii tak lama...saya tinggalkan bila dapat hobi baru...teruslah tak buat2 dah cartoon words nih....

Sehinggalah saya ke office en suami saya... masa tu masuk ke bilik dia...elok je cartoon words ni tertampal di satu sudut dinding bilik dia....segala apa yang saya buat untuk dia....termasuk scrapbook... kad2 yang saya bagi kat dia...alamak....tetiba rasa terharu dan terpegun sekejap.......saya tengok balik satu per satu lepas tu senyum sorang2.... hehehe...

Lepas terpandang balik cartoon word itulah..terus teruja balik nak buat....

Jom tengok koleksi cartoon words yang saya buat untuk anak2 sedara saya...





Haruslah ada nama KAMI...





gigih buatkan utk anok2 sedara saya....



Semuanya sibuk nak jugakkkk.....tapiii tak pe lah....senang je nak buat.....

Part paling best...bila saya bagi kat anak2 sedara apa-apa pun....quilling ke....card ke....semuanya diaorg akan simpan elok2 dari yang kecik sampai la kepada yang besar..... terharu mokcik diaorang ni tauuu....ehehehe....alhamdulillah...tu menunjukkan yang diaorang sangat appreciate pemberian kita kannn....



Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

2 comments: