Tuesday, January 6, 2015

D'SUDUGARFU CAFE

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Hari minggu yang lepas....memang aktiviti saya dan keluarga asyik makan dan makan.

Kebetulan abang saya balik pulak minggu ni tapii yang anak2 sedara lelaki semuanya tak ikut.....dan kakak2 yang dua orang kat KL tu tak balik pulak.... so... memang lunch makan diluar...hi-tea di luar dan dinner pun di luar.... so 2 hari tu semua pinggan dan mangkuk...periuk belanga...sudit dan kuali semuanya off day....ehehehe....

Tapiii yang ni saya nak cerita pasal dinner.

Oleh kerana dah beberapa kali saya dan en suami serta kakak saya ke cafe sudugarfu nih...celebrate secara kecil-kecilan birthday makabah pun kat cafe nih...yang saya ceritakan DISINI makanya...abang saya pun teringin jugak nak rasa masakan di cafe itu.

Kamipun pergilah untuk dinner bersama-sama. Tapi kali ni diaorang nak makan masakan berhidang. Makanya bermacam-macam menulah yang menjadi pilihan diaorang.

Tapi saya pilih untuk makan nasi goreng sudugarfu [specialty kat cafe nih....].

Ni antara gambar2 yang sempat saya ambil.



Mini pavlova, antara dessert yang ada kat cafe ni.

Kalau dah namanya pavlova....haruslah manis kan....tapiii yang ni macam terlebih krim..kat atas krim..kat tgh2 pun krim.....pada yang tak berapa nak suka makan cream macam saya nih.....kira boleh jelah kan....sebab dah order...saya makan sikit...selebihnya anak sedara saya yang habiskan.....



Lagi dessert yang ada kat cafe ni ialah banoffee pie.... tapiii yang ni dia letak dalam jar.
Okey jugak rasanya. Abang saya suka.... dibuat dari biskut yang dihancurkan...cream dan pisang.....


 
 Antara air minuman yang kami order...



Chicken chop.



Ini specialty menu kat cafe nih.... nasi goreng sudugarfu.... dihidang sekali dengan sup tomyam.

Rasanya memang kenalah dengan lidah saya.... tapiii seperti biasa....saya mmg tak kan habislah kalau makan sepinggan mcm nih...harus share dengan kakak saya.....ehehehe...



disebabkan...saya yang paling halus dan paling kecik diantara mereka yang dah dewasa itu...maka saya kena duduk kat tempat paling hujung.....so...nak ambik gambar berdiri bagai memang tak lah kan....so..ini je gambar yang dapat dari hujung meja saya.....ehehehe.... mak abah dan abang saya.....



3 orang budak kecil ni ditempatkan di ruang special kat belakang tpt duduk kitaorang.....



Inilah mereka2 yang paling rapat dengan saya.... yang paling depan...teman segedik saya.....ehehehee...
Gambar kakak ipar tak dapat nak ambik..... huhuhuu....

Okey antara menu yang kitaorang order....

Nasi goreng sudugarfu [specialty cafe nih]
Nasi goreng thai
kueytiaw goreng
Chicken chop 

antara lauk yang berhidang yang kitaorang order
 
Ikan siakap 3 rasa
sotong goreng tepung
tom yam [tomyam color dia putih...saya recommend poktek....[yang color kuah dia merah tu....]
kailan goreng ikan masin
ayam dan daging masak halia

Dan semua masakannya kena dengan selera kami sekeluarga dan harganya juga berpatutan.

So....kalau nak rasa.... jomlah try ke cafe nih...... InshaaAllah tak akan kecewa...abang saya yang agak cerewet dalam memilih makanan pun berpuas hati.... [Setakat hari yang kitaorang pegi tulah kan......tak tahulah nanti-nanti...]




Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment