Tuesday, November 17, 2015

QUILLING FRAME

Assalamualaikum dan salam kasih sayang.


Hari ni nak start buat entry untuk hobi saya iaitu buat quilling lah kan....
Saya dapat tempahan quilling ni dari sahabat alam maya yang nak jadikan frame ni sebagai hadiah anniversary katanya.

Mungkin mahukan kelainan..
Maka terhasilnya 2 frame seperti permintaan beliau.

Saiz frame: 4R
Frame color: Black
Quilling color: Pink & Purple
[color request dr customer]



Sebenarnya, saya beli frame kosong ni daripada kedai....so...stock nya sangatlah limited. Design nya juga berubah ubah.... selalunya, saya akan beli dalam kuantiti yang banyak.... dan selalunya akan habis sebab tempahan masuk untuk frame akan lebih dari 2 untuk sorang customer.....
lebih2 lagi kalau musim cuti persekolahan....
sebab ramai dikalangan customer saya nak bagi utk hadiah kawin sahabat dan saudara mara mereka........
macam rare pulak kannn [pada saya lah] sebab selalu orang bagi pinggan mangkuk...periuk..kipas dan lain2...tapiii kebanyakkan customer saya nak bagi sebagai hadiah kahwin...letak gambar perkahwinan gituuu....ehehehee...alhamdulillah....

Jujurnya...memang stock frame yang sebelum2 nih memang dah habis....
bila tanya pada seller tu....memang dah tak keluar dah design tu....
Jadinya...terpaksalah beli yang plain kosong macam nih....
Kualiti tetap akan saya utamakan.....
Bila dah bagitahu pada customer....
mujurlah mereka faham....dan ni frame yang terkini.....
tapiiii ni pun dah kehabisan stock..... heheheee...

Penyudah kepada kesudahannya..... saya wajibbbbb tempah di kedai frame....
sementelah.... tempahan bertalu2 masuk...alhamdulillah....

Nanti saya akan share kan satu demi satu frame yang terkini tempahan di kedai frame...nasiblah kakak kedai frame tu baikkkk sangat2.... memahami kehendak saya yang sangat2 cerewet ini....hehehe....
yang tu saya akan share kan kemudian ok....


Atas permintaan customer saya ni yang sukakan combination color pink dan purple
dan beliau minta untuk di serikan pula dengan lady bird di 2 penjuru frame.


penggunaan gam juga penting untuk lekatkan quilling saya ni kat frame nih....sebab kalau guna gum biasa....memang dia tercabut....syukur sangat2....masa tercabut tu..... frame ni masih di tangan saya....kalau dah sampai kepada customer..memang masalah jadinya.....

So..langkah yang saya ambik...... saya buat semula quilling saya [semuanya]....saya tak gum balik.....takut yang bekas gum tu akan menyebabkan quilling bunga2 tu tercabut balik...... kita ambik langkah selamat..... buat balik dan gam ke frame kayu nih dengan menggunakan gum kayu.....ok..bau dia sangat tak boleh bla.... tapii janji kuat...dah kira ok...saya cuba nak bukak pun dia melekat kuat.....harap...janganlah tercabut.....
Itu antara cabarannya gamaknya.....hehehee....
At least ini pengalaman saya..... lepas nih saya dah tahu dan lebih berhati2....InshaaAllah.



Frame kedua
Size: 4R
Frame Color: Black
Quilling Color: Blue and light pink
[juga request dari customer itu sendiri]


Ini hasil yang kedua yang ditempah oleh customer saya tu... Tak tahulah yang mana satu nak bagi suami dan mana satu untuk mereka berdua....janjinya...kedua2nya saya buat dengan penuh kasih sayang....
hehehee....

Untuk hiasan tepi frame.... yang kedua nih...customer saya pilih butterfly..
Katanya warna kegemarannya adalah putih.... so..saya combine kan color putih dengan 2 color utama yang dipilihnya untuk dijadikan hiasan bucu frame ni.... harap customer saya ni berpuas hati...InshaaAllah





Untuk kedua-kedua frame ni....saya datangkan sekali dengan kotak.
Kalau ikutkan...frame ni tak ada kotak dia.....so...kenalah saya belikan pula kotak lain untuk mencantikkan lagi pemberian kan....almaklumlah...saya ni cerewet sikit orang nya....selalu meletakkan diri kat tempat orang yang nak tempah tu.....hehehee...

Apa-apa pun harap my lovely customer saya ni berpuas hati....
Mana yang terkurang...saya dahului dengan permohonan maaf saya ya....
Terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk menghasilkan
quilling frame ni untuk hadiah istimewa sempena anniversary awak bln 12 nih.....








Terima kasih kerana membaca entry ini =)))









No comments:

Post a Comment