Friday, January 29, 2016

NEW BORN QUILLING CARD UNTUK PUTRI

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Salam jumuah mubarakah.... Jom baca surah al-kahfi....

Hari ni sekali lagi nak share tentang quilling card saya... Yang ni saya buat khas untuk sahabat merangkap adik saya iaitu Putri.....geng saya di pejabat yang selalu gaduh2 manja...walaupun kami berlainan Jabatan.....hehee....selalu keluar bersama.....sahabat suka dan duka saya.....tak lupa jugak.....eryn.....makcik tu pun sahabat baik saya......so..kami ni 3 orang yang suka bertepuk bertampar bersama.....hehehee....

Alhamdulillah..... 31 Ogos 2015 Putri selamat melahirkan baby girl yang sangat2 domei domeiiiii...... [sebijik copy paste muka dia.....hehehee....] yang sangat putih melepak......[adoyaiii...rasa macam nak gigit la budak bam bam tu......]. Putri bersalin di Hospital Pantai Ipoh secara cesarean .....alhamdulillah.....saya curi masa untuk ziarah adik nih....dan dapat lahhh tgk baby girl yang domeiiii tuuu.....

Bila Putri berpantang 3 bulan tu.....kami selalu la jugak berhubung antara satu sama lain.....tak de lah saya dgn eryn ke rumah dia..... tak nak ganggu adik tu tgh berpantang....lagipun tak elok untuk baby......takut lah kan....kadang2 kita ni berpeluh la apa la....dari luar....tgk dia....sebab baby ni fragile kan..... so..ambik langkah selamat....biarlah putri berpantang dengan jayanya tanpa ada gangguan dari kami kannn.....hehehehe....

Selalu je...mintak Putri belanja gambar baby girl yang makin lama makin montel tu.....

Dah cukup 3 bulan cuti berpantang......ehhh sebelum habis cuti dia dah bawak baby datang opis tunjuk kat 2 orang makcik nih.......aiyoyoyo....bestnya dapat pegang baby........ cium bau baby tu menghilangkan stress sekejap....hehehe...comeiii sangat......

Saya siapkan kad khas untuk Putri....... dan haruslah ada something special utk baby girl tu kannn....

Ini kad quilling yang saya buat untuk putri & baby girl yang comel tu....


Asyik tapak kaki je....kali ni kita try botoiii susu pulak ok....hehehe


Saya guna combination color pastel....rasanya baby sesuai dengan color yang lembut2 nih....














Botol susu......


baby butterfly yang colorful



Seronok betul si mama ni dapat kad nih....dan makcik ni pun macam terkembang2 je bila mama tu puji kata cantik.....hehehe....apa2 saja utk sahabat2 saya lah.....

Yang ini untuk baby Putri Aaisyah Nadia....baby girl yang domei2


Kasut yang comel nih kakak saya pesan kat bos dia utk beli semasa bos dia ada course kat London ke kat mana tak tahu lah.....so...bos dia belikan 3 pasang kasut kat outlet sana..... satu utk baby girl....2 lagi utk baby boy Adam..... so..yang ini memang sangat sesuai utk baby Aaisyah yang bam bam...


Yang ni saya dah lama belikan utk baby Aaisyah nih..... masa ni ter blur blur nak bagi apa lah pada baby girl nih..... at last...tgk baju ni mcm comeiii je....ehhh belikanlah......hehehe....yg penting color pink mmg sesuai utk baby girl kan....


Dan.....disebabkan masa ni macam famous je blanket minky nih.....jadinya saya terpesona dengan satu IG ni yang menjual blanket dan pillow....ada macam2 yang IG ni jual....dan yang penting semuanya handmade ok.

Memang kemas sangat jahitannya...dan yang paling best sekali harganya sangat2 berpatutan..... lagiii best sebab boleh jahit sulaman nama Aaisyah tu......

Tq Rifqah kerana merealisasikan kehendak saya yang agak cerewet nih.....hehehee..... Yang penting simple dan menarik......

Sesiapa yang nak buat tempahan...boleh refer IG nih: pinkgreenhouse
memang puas hatilah...

Dan untuk sahabat saya / adik saya nih..... TAHNIAH tahniah dan tahniah sebab dah jadi seorang mama.....
Semoga Aaisyah menjadi anak yang solehah kebanggaan Putri dan suami di dunia dan di akhirat.


Lepas nih boleh bagi adik lagi untuk Aaisyah.....hehehe....

























Terima kasih kerana membaca entry ini =)))




2 comments: