Monday, February 1, 2016

CONGRATULATION CARD UNTUK ANAK SEDARA

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Hari ni nak share mengenai Congratulation card utk anak sedara no 4 Yasmin Adelin.

Tahun lepas Yasmin ambik peperiksaan UPSR dan alhamdulillah..... dia dapat 4A 1B.

Syukur sangat2...sebab semuanya atas usahanya sendiri. Dia tak ke kelas tuisyen pun..... hanya membuat latihan2 yang disediakan oleh pihak sekolah dan menyiapkan buku latihan extra yang di beli lengkap sebagai revision. Hari2 kena buat latihan tu dan ayahnya atau cikgu kelasnya yang akan menyemak latihan yang di buat.

Yasmin ni seorang yang sangat gigih belajar.
Nak berjaya...nak jadi orang pandai...kenalah belajar....tu kata2 ibu ayah Yasmin...
Kalau nak maju ke depan..kena berusaha...kalau tak berusaha...akan mundur ke belakang....

Dengan kata-kata tu.... saya yakin...Yasmin ni memang berusaha nak capai target dia...
Mungkin bukan rezeki dia nak dapat 5A sepenuhnya....
yang B tu subject Sains....
Dia mengakui kesilapan dia....tak habis buat latihan.....

Namun...saya kagum dengan dia...sebab.... petang, lepas sekolah....dia akan tolong mak sedara saya jaga Adam... buat homework atau latihan sambil jaga adik dia... malam ulangkaji lagi...pun sambil jaga adik dia.....dan alhamdulillah...hasil usahanya tidaklah menghampakan......

Bila balik kampung tu......sepupu dia yang lain sibuk main ke sana ke mari.....Yasmin...duduk kat meja di ruang porch kat dapur tu.....ulangkaji pelajaran dia..... lepas tu kalau adik dia menangis...dia tinggalkan latihan dia tu sekejap dan buat susu ke....pujuk adik dia ke......

Kerajinan dia boleh jadi contoh pada adik2 dan sepupu dia yang lain.....

Cita2nya nak jadi arkitek..... saya harap....impiannya akan tercapai untuk memasuki sekolah Teknik seperti abang sepupu dia....InshaaAllah....

Disini saya ambik kesempatan untuk buat kad istimewa untuk anak saudara saya nih.

Saya mengambil inspirasi daripada gambar yang kakak saya share ke group kami ketika beliau melancong ke Istanbul dan ke Cappadocia sambil naik hot air balloon [kebetulan....sebab masa tu mmg tak ada idea.....hehhehe] Kita tak merasa naik.....kita buat quilling hot air balloon je lah ekk....hehehehe....tapiii angan2 kena ada...mana tahu tercapai pulak impian nak ke Istanbul.....


Macam biasa...kalau ada outline macam nih.....kena lukis dulu..... so...bakat melukis tu harus ada....ahahahaa....ehhh ni lukis alibaba je nih......


dah jadi dah hot air balloon saya......


Barulah tulis kat atas kad tu....guna tulisan sendiri sajooo......hehehe...





















khas untuk anak sedara saya....Yasmin Adelin..


Hadiah2 daripada kami untuk anak sedara.... =)))










Harap Yasmin suka.....dan akan lebih berusaha untuk meniti tangga kejayaan demi kejayaan di dunia dan juga di akhirat....

Sekarang dah boleh jadi kawan lahh.... sebab dia dah lebih tinggi dari mak sedara dia....baju mak sedara pun dia dah muat..... so.... mak sedara keluarkan semua baju2 pusaka yang kat dalam almari yang elok berplastik bagai tu untuk dia pakai....ehhh kemain sukeee.....hehehe.... tak pe lah.....turun temurun dari emak sedarakan.....lepas dia pakai...dah tak muat.....blh bg sepupu lain pulak....dan seterusnya.......baju tunang saya pun dia boleh pakai......sebab dia tinggi lampai.....jadi bila pakai baju tu nampak sangat cantikkk dan ayu.....ewahhh.....hehehe....

Last sekali.......Doa yang terbaik mengiringi langkah perjalanannya yang masih panjang....InshaaAllah....
Semoga menjadi anak yang solehah..... contoh yang terbaik kepada adik2nya...... =)))





















Terima kasih kerana membaca entry ini =))





No comments:

Post a Comment