Wednesday, February 22, 2017

BOOK COVER QUILLING RAINBOW THEME

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Dah lama rasanya tak up entry tentang quilling. Lama tak lama la...ada la dalam beberapa bulan jugak.....=)))



Tak la baru sangat.........dalam penghujung tahun lepas...
Saya terima tempahan book cover rainbow theme (request dari kakak yang nak tempah tu....)
Idea asal dari kakak yang menempah.....katanya...nak buat book cover...bunga2 semua nak color2 rainbow........[memula termenung sekejap.....macam mana ekk...sebab dah lama tak buat color2 rainbow ni....hahaha.....] Fikir2 balik.....cuba je lah...disebabkan saya pernah buat sebelum nih.....

Ini kali kedua kakak tu tempah dengan saya.... first time tempah kad dan bookmark juga theme yang sama..iaitu rainbow [masa first time kakak tu tempah......first time jugaklah....saya cuba buat bunga2 quilling tema rainbow nih.......]

Jom tengok hasil nya...



Saya cuba ingat balikk...macam mana saya buat bunga ni dengan color2 rainbow..... sebab jarang ada permintaan untuk tona color rainbow ni..... so...bukak balik gallery quilling saya....cari balik tempahan kakak tu....dan tengok betul2....at last....boleh jugaklah buat...tapii kali ni...saya menambahbaik dari yang sebelum.....maksudnya....adakan bunga yang besar...dan banyakkan bunga2 yang colorful..... sebab nak penuhkan ruang.











Tempoh tempahan hanya beberapa hari sahaja... memula saya berat sikit lah nak ambik tempahan...sebab kakak tu nak dalam minggu yang sama tak silap saya..........sebab takutlah tak sempat nak buat......nanti terkejar2 buat......hasilnya menghampakan kakak tu.....saya tak nak lah macam tu kannn.........tambahan memang tak pernah buat pun book cover nih....tapiii kakak tu kata...nak yang simple je.... dan bagi saya tambahan beberapa hari....so..okay je lah....tak cuba tak tahu kan.....hehehe....



Alhamdulillah....saya siapkan sehari sebelum tarikh yang kakak tu minta....nak jugaklah touch up mana yang patut kan......so..bgtahu kakak tu dah boleh dah ambik tempahan....yeay...kakak tu happy....saya pun happy sebab dapat siapkan dalam beberapa hari je....syukur...syukur....





Dalam terkejar kejar masa tu....sempat jugaklah bagi bookmark nih....juga bertemakan color2 rainbow..... yang penting kakak tu happy dan berpuas hati dengan hasil kerja tangan saya....

Book cover ni dah selamat sampai ke tangan kakak tu.....dan harap sangat2 kakak tu sukaa.....
kakak sukaa.....adik pun gembira....hehehee...

terima kasih kerana menempah dengan saya.....=)))




Terima kasih kerana membaca entry ini!

No comments:

Post a Comment