Thursday, February 23, 2017

QUILLING BIRTHDAY CARD - CAR

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
lagi entry pasal quilling saya.

Kali ni dapat request dari my lovely customer.... nak theme kereta warna merah.
Nak bagi birthday card utk suami tersayang katanya.

Jenuh kakak cari2 contoh kat pinterest...last last dapatlah contoh kete yang mudah dibuat...hehehe...

Bagi contoh kat adik tu.....terus je dia setuju....tapii saya bagitahu...saya akan ubah sikit2 lah ikut kemampuan saya....dan alhamdulillah....dia pun ok je........=))

Syukur sangat....sebab selama menerima tempahan quilling ni.....saya kurang jumpa customer yang cerewet....ada tu ada...tapiiii tak la seteruk mana cerewet nya......tahap2 cerewet macam saya jugak lahhh....hehehee....


Alhamdulillah....dapat juga siapkan permintaan adik tu....

Jom tengok hasilnya.


Sebelum tu wajib la kakak lukis dulu.....kalau tak ntah apa pulak kejadiannya nanti =))))


Gambar asal..... yang love love ni adalah balloon........Disebabkan adik yang tempah ni memang sangat2 daring dengan en husband dia.... so...saya ubahkan dari balloon kepada love.....hehehe....sesaja je lahkan.....


Ni first time buat gambar kete....seperti yang selalu saya katakan..... tak cuba tak tahu kan...so..kita cuba buat....dan syukur sangat2...hasilnya tak menghampakan mata saya....dan si penerima kad....











Memula tunjuk kat suami saya.....entah binatang apa katanya.....adoiyaiii....memang tak membantu betul lah mata dia tuuuu.....ahahahaa.....at last....baru dia perasan yang tu kete.....sabar je lah....

Alhamdulillah.... kad dah selamat sampai kepada adik tu kat Klang Selangor. Dan kad tu dah pun diberikan kepada husband nya yang tersayang....... syukur....husband dia sukaa sangat....

Disebabkan dia lupa nak wish happy birthday kat husband dia tepat jam 12 tgh malam....pagi baru dia wish...tertidur katanya....hehehe..... husband dia macam merajuk rajuk manja lah kan......

So...saya bagi cadangan.... lepas kerja.... belikan sekuntum bunga pun dah cukup dah [lelaki kan tak berapa suka bunga....hehehe]. Bagi bunga dengan kad...sambil wish happy birthday.....gedik2 dan mengada2 lah sikit kan.....kataaaa suami....bukan orang lain.....[dengan suami sendiri tak pe...tak de sapa nak marah....jangan nak gatai menggedik dengan laki lain udah......tak pasal2 je kan......hehehe].

Dannn...adik tu wasap saya...kata berjaya.....suka beno dia.....
[dia pasangan yang baru je mendirikan rumah tangga....mungkin tak berapa pandai sangat...so..kakak ajar sikit2 je lah.......kakak ni pun bukan jenis pujuk2 punya orang........tak caya tanya suami...dia merajuk...dia sendiri pujuk......tapiii kalau kakak merajuk....memang suami kakak akan pujuk.....ngengada takkk....hahahaaaa] ehhhh...dah kisah rumahtangga la pulak......haishhhhh...

Semoga adik tu berbahagia hingga jannah...... dan jangan serik tempah dengan kakak lagi ya....

Tqvm kerana menempah =)))




Terima kasih kerana membaca entry ini !

No comments:

Post a Comment