Wednesday, March 8, 2017

QUILLING GUITAR @ UKULELE

Hye....still cerita ttg quilling.
Kali ni kad simple saya berkonsepkan guitar atau nak panggil ukulele pun boleh.

Sebenarnya...sesaja buat sekadar untuk menguji kemampuan saya. Dannn.....terhasil lah kad simple untuk koleksi #myhobbybuatquilling saya.

Tahun ni nak konsep simple sahaja.....kita pelbagaikan dengan satu bentuk...satu kad....hehehe...

Disebabkan ada 2 orang anak sedara yang ambil UPSR tahun lepas....dan mereka berdua mendapat keputusan yang cemerlang....maka.....my husband and me bercadang nak bagi hadiah pada mereka berdua nih.

Disebabkan dah terbuat kad simple tu......so....saya decide untuk bagi jelah pada Izzah dan Zara.
Kebetulannya pulak....anak saudara saya Zara ni pandai bermain ukulele......memang kena sangatlah dengan theme card yang saya buat nih. Izzah pandai main piano....tapiiii mak sedara tak pandai lagi nak buat kad quilling theme piano tu....tunggu mak sedara mahir dulu ok.

Jom tengok gambar quilling card yang saya buat.


Nama dia simple je...Zara...


Seperti biasa.....saya akan lukis dulu bentuk guitar nih dan kemudian baru matchingkan dengan color2 yang sesuai....Disebabkan saya suka sangat dengan color pastel nih....so...saya pilih color pastel untuk guitar atau ukulele saya nih......

Dan hasilnyaaa.....harus tak mengecewakan kakak......


Actually....senang sangat kalau nak buat quilling guitar nih..... sebab saya guna quilling yang simple saja.....yang penting kena ikut creativity sendiri.......tapiiii kakak pun baru nak belajar......








Limited edition punya kad dari mak sedara...bukan senang jugak nak cari masa nak buat card nih..... bila dah buat susah pulak nak berhenti hehehe.....sebab minat kan.......Sekarang....tengah mencari cari idea untuk buat kad yang simple macam ni lagiii........



Hadiah yang saya dan suami bagi....sama je dengan izzah punya.....so..kalau diaorang berjumpa berdua....memang boleh pakai boria lahh....hehehe....kebetulan la pulak...depe berdua ni sangat rapat...... tu jugak salah satu sebab mak sedara beli sama.....suke kemain zara dapat kad dan hadiah dari mak dan bapa saudara....siap kata cantikkkk sangat.........ok..mak sedara tahu...awak memang suka jam itu......hehehe.....pandai ambik hati mak sedara.....dua2nya macam ada tanam gula batu kat bibir......hahahaa....... alhamdulillah....sebenarnya seronok sangat tauuu dapat happy kan anak2 sedara saya nih.......diaorang ni dah macam anak saya sendiri....al maklumlah......mak sedara tak ada anak....so....depe ni lahhhh penghibur hati mak sedara......


Harap Zara dan Izzah serta semua anak2 sedara saya berjaya dan terus berjaya dalam bidang yang mereka minat. Semoga senantiasa berada dalam lindungan kasih sayang Ilahi.....Allahumma Amin...





Terima kasih kerana membaca entry ini !

1 comment: