Friday, March 3, 2017

QUILLING DRAGONFLY CARD

Hye...
Hari ni update pasal quilling dragonfly.

Memula sesaja je saya buat card ni.... just nak buat kad simple but nice.
New version of #myhobbybuatquilling untuk card sahaja.

Saya nak belajar buat kad simple....tak nak banyak bebunga......so...i put on try with this theme first which is dragonfly. Kenapa dragonfly.....sebab saya adalah peminat dragonfly, rerama dan lady bird....sebab makhluk2 ni tersangatlah comelnyaaaaa.........=)))

Actually....buat dragonfly ni taklah susah mana...terpulang pada kita nak buat corak quilling tu macam mana.....macam saya...harus pilih yang simple but nice....Seperti biasa.....Saya akan lukis dulu gambar yang berkenaan then baru start dengan paper quilled....

Jom tgk gambar yang saya share....


Jenuh mencari idea...hadiah apa nak bagi.....at last.....kita bg jam swatch je lah....

Bila dah sesaja buat.....confirm dalam fikiran saya mesti ada lah orang2 tertentu yang saya nak bagi..... kebetulan.... anak2 sedara saya baru je dapat result UPSR.... ada 2 orang yang menerima result UPSR dimana dua2 nya pun mendapat result yang terbaik...alhamdulillah. So...my husband and me dah janji nak bagi hadiah pada kedua2nya.... sebelum sebelum ni....memang kitaorang akan bg hadiah pada anak2 sedara yang dapat result elok dalam peperiksaan mereka sebagai mendorong mereka untuk belajar dan mendapat terbaik lagi....

Actually....saya janji dengan anak sedara yang comel nih untuk pos je hadiah tu.....kebetulan pulak kita akan pg bercuti sesama....so...mak sedara rasa.....adalah lebih heloknya.....mak sedara bagi by hand..... so...saya bagi pada Izzah masa kitaorang nak ke cafe for breakfast di Avillion PD...... Bukan main seronok lagi dia.....malam tu.....masa dinner...dia pakai hadiah yang saya bagi tuuu.......mak sedara rasa macam di appreciate sangat......pandai anak sedara ambik hati mak sedara......






Kalau dah minat melukis.....di sampul pun jadilah.....asalkan melukis.....hahaha...










Sebenarnya...tak susah pun nak buat dragonfly nih..... ikut pada creativity masing2lah...nak corakkan macam mana....kakak memang suka guna color2 pastel sebab nampak lembut dan sedap je mata memandang..... dan gunakan simple quilling sahaja.....asalkan nampak menarik...

Bila dah siap....terus cakap sensorang.......ehhh cantiknyaaaa......tunjuk kat suami.....dia pun kata cantik.......so...misi kakak berjaya untuk buat makhluk comel nih........=))))

After this akan ada kad2 yang simple macam ni dari kakak....InshaaAllah...tengah berusaha untuk buat....sebab sekarang tgh berpeluh2 menyiapakn bookmark tempahan pelanggan tetap saya....=)))

So...this is our card and gift to Izzah...ikhlas tauuuu and will update another card to my niece zara..
Hopefully.....Izzah dan Zara akan terus berjaya di dunia dan diakhirat.....Allahumma Aminn...

Terima kasih kerana membaca entry ini ! 

No comments:

Post a Comment