Monday, October 30, 2017

QUILLING BIRTHDAY CARD - TEMPAHAN 2

Masih lagi dengan tempahan birthday card.
Kali ni yang menempah ex pegawai di jabatan saya. Walaupun unit berlainan....tapiii selalu jugaklah terserempak dengan beliau.....dan beberapa kali jugalah berurusan dengan beliau.... orangnya agak gila2 jugaklah.......

Walau dah berpindah ke Jabatan lain...tapiiii masih ada kesempatan jugaklah beliau nak menempah kad birthday pada saya khas untuk isteri beliau....

Katanya nak theme butterfly.....
Nak simple but sweet dan romantic.....wahhh gituuu....
Nak ada love love katanya......
Jenuh jugak saya nak fikir apa yang beliau nak tuuu....
Bagi beberapa contoh....tapiii macam tak kena dengan apa yang beliau nak....
Penyudahnya....saya cakap...saya cuba dulu hasilkan satu kad simple.....kalau beliau setuju....saya akan teruskan dengan hasil saya tu......kalau tak....saya akan try buat corak yang lain.....

Dan alhamdulillah.....beliau suka dengan hasil yang saya tunjukkan pada beliau....Simple but nice katanya....

Jom tengok hasilnya...

 Inilah hasilnya.....
Rerama jantan dan rerama betina bertemu muka dan terus bercintan cintun......
tu yang ada love love tuuuu....ahahahahaaa...[apa yg saya bayangkan lah....]

 Ok..kali ni saya memilih tona color pastel...untuk nampakkan kelembutan dan romantik gituuu....
Memula beliau nak background paper color pink....tapiii...rasanya macam tak sesuai....dan takut hasilnya nanti tak cantik.....
Untuk kes2 nak nampakkan romantik dan lembut.....elok kalau pilih color pastel...sebab ia akan kelihatan tenang dan bersih.......
Untuk nampak lebih kemas....saya letakkan border dengan 2 tona color soft pink dan light blue.....




 Dannnn.....oleh kerana ni first time encik ni order dengan saya..... dan katanya nak bagi pada isteri tercinta......jadinya....saya hadiahkan pada isteri dia bookmark nih..... juga guna tona color pastel...ni first time buat bookmark rerama ni guna tona color lembut nih....cantik jugakkkk.....hehehee....[puji diri sendiri]


Sedia nak diserahkan pada encik yang menempah....

Ok banyak jugak kisahnya dengan encik ni...Selain encik ni otaknya agak gila2 sikit.....saya rasa agak senang jugaklah nak bagi pendapat itu dan ini setiap kali nak layan permintaan dia nak buat begini dan begitu......ahahahaaa.....

Permintaannya...di depan kad...nak tulis "HAPPY BIRTHDAY" ditambah dengan angka "1437"
Yang HAPPY BIRTHDAY tu ok lah......benda tu biasa....tapiii angka tuuu..... kakak yang agak ketinggalan nih....terus tanya...."1437" tu apa..... bulan islamkah???  terus rasa macam nak ketawa macam hapa je.......sambil dalam hati berkata...."kemain alim2 gituuuu encik nihhh...."
Lepas tu...encik tu cakap..... 1437 tu secret numbers.....wahhh sangattt...sebab saya ni bukan jenis romantik2 gitu....so..memang tak tahu menahu pun pasal nombor2 nihhh.....

Nasiblah encik tu sporting....direct je encik tu bgtahu....
"1437"
(I LOVE YOU FOREVER)
Wahhhhh sangat...........terus macam ok....fahamm..... fahammm...... heheheee.....
kakak tak tahu terus jadi tahuuu.....[nampak takkkk ketinggalan zaman sangat kannn saya nihhhh........paseiii dedulu sampai sekarang....idak pulak main2 nombor mcm gitu dengan suami utk sampaikan hasrat hati.....ahahahaaaaa......]

Alhamdulillah.....encik tu suka dengan hasil tangan saya nihhh.....
Harap tak serik lah nak tempah dengan saya lagiiii.......
Tq encikkkkk....nanti order lagi okehhh......






Terima kasih kerana membaca entry ini!





No comments:

Post a Comment