Monday, January 15, 2018

QUILLING BIRTHDAY CARD - BICYCLE & FLOWERS

Hye.... ok kali ni bercerita pasal hobi saya pulekkkk....

Lama tak lama la jugak....adik saya ni pernah buat satu permintaan pada saya....nak kan saya buat quilling bicycle....[sambil share gambar koleksi2 quilling kat wall saya di fb].

Memang tak pernah bebetul buat quilling bicycle nih....ada buat tapiii bukan yang susah punya.....

Tetiba ada notification....tentang birthday adik ni pada 23 Oktober hari tu kat mail box saya..... so...sementelah dah tahu birthday dia akan datang.....dan terus teringat permintaan adik nih...... saya cabar jugaklah diri saya untuk buat quilling bicycle ni mengikut contoh yang adik ni pernah share kat wall saya....khas untuk dia......

Tapiii tapiii tapiii....saya tak ikut sepenuhnya lahhh contoh tu...ada je ubah sikit2 ikut kemampuan dan besar kad yang saya nak buat tu....

Jom tengok hasilnyaaa....


Jujurnya....buat benda nihhh.....pada saya yang baru nak merangkak rangkak niiii.....sangat mencabar........nampak macam senang je kannn.......tapiiii pada saya.....sangat2 mencabar jugaklah.....especially nak jaga supaya tak comot gam.....

Benda niii....2 kali saya bukak dan lekat di kertas yang berasingan.....huaaaaa...... tak kisah...asalkan kemas dan gam tak comot.....


Dalam contoh gambar yang adik tu share.....memang bunga dia merata2 seolah berterbangan.....

First saya buat...... tunjuk kat en suami.....en suami [pengomen setia] cakap...nampak sangat crowded...tak nampak bentuk basikal...tapiii nampak bunga dan ntah apa2 katanyaaaa.....

Ok...kakak redha dan pasrah.... bukak balik dan buat semula.....dan kumpulkan je bunga2 tu dalam sebakul je...cuma sengaja terkeluarkan sekuntum......hahaha...sajaaa....


Dan balloon ni....kakak decide buat paling last.......


kegemaran: menggunakan color2 pastel....
Tak tahulahhh kenapa....
saya memang suka color2 soft....sebab nampak cantik....tapiii pada yang tak suka....akan nampak color tu pudar...tapiii kita cuba ok.....supaya kad ni nampak sweet....nak bg pun pada anak dara yang sweet trang tang tang......hehehe....


Sejambak bunga di dalam bakul basikal...... dah lama pulak tak naik basikal.......[tetiba]


part paling senang.....adalah jaring2 yang kengkonon tayar tuuuu......kakak sukaaa buat part tu.....


Antara yang saya bagi kat adik tuu....lamaaaaa tak jumpa......sooo...kita realisasikan permintaan dia okkk...




Sebelum ni pernah bagi bookmark ni pada dia.....tapii yang bunga2....kali ni kita bagi rerama la pulekkkkk.....hehehee....








Dannnnn........ last but not least kita bagi mini frame ni sebagai hadiah untuk birthday girl.....
Tak pernah bagi dia apa2....so...kita bagi dia hasil tangan kakak dia niiii.....

Ok..rehan ni dulu pernah kerja sekali dengan saya....sekarang dia dah jadi chekguuuuu rehannn....

Dulu...dialah adik yang selalu temankan kakak dia ni masa mak dan abah mengerjakan haji.....so..disebabkan masa tu bujang lagiii...dan semua adik beradik kat KL..makanya....rehan ni lah peneman setia saya selama mak dan abah saya menunaikan fardhu haji.....Dalam tempoh ituuu.....ada kisahnya jugak......disebabkan ngengada tak boleh berjauhan dengan mak [masa tu lahhh]...........saya terkena demam panas.....tak tidur malam dibuatnya...... rehan jaga saya sepanjang malam dan esok paginya...sebelum dia ke tempat kerja....dia bawa saya ke klinik......lepas tu belikan breakfast saya utk pastikan saya makan ubat.....lepas tuuu baru dia ke tempat kerja...

Tqqq rehannn...jasamu selalu dalam kenangan kakak awak nihhh.....

Miss you and lebiuuu.....

Happy birthday....semoga apa diimpikan dapat dicapai dan semoga awak senantiasa berada dalam dakapan kasih sayang Ilahi....

Masa dapat kad ni......rehan terus wasap saya.......sukee beno diaa.....alhamdulillah.....awak suka...kakak pun happy sebab dapat gembirakan awak......



Terima kasih kerana menghargai hasil kerja tangan kakak nihhh......=)))








Terima kasih kerana membaca entry ini!









No comments:

Post a Comment