Friday, February 5, 2016

CLEAR STAMP & QUILLING STICK

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Hari ni nak share kegilaan baru saya.....hehehee....

Pernah berbincang dengan sahabat saya.....makcik banyak bagi idea pada saya...dan ideanya tu sangat2 best ok...

Antaranya clear stamp nih....



Memula memang tak tahu pun apa function benda nih.....selalu je nampak tergantung gantung kat rak kat kedai2 buku.....rupanya inilah clear stamp.....hehehe..... memang ketinggalan zaman betul saya nih kan.....hehehe.... nasib ada makcik eryn tu bgtahu saya......lepas ni lg banyak benda saya boleh buat dengan clear stamp nih......



Gigih mencari ke Popular.....at last jumpa....dengan harga yang sangat berpatutan...ada banyak tulisan2 yang saya nak....sebenarnya dia ada banyak ayat2 kat clear stamp nih.....ada bentuk frame pun......tapiiii setakat nih.....yang saya beli ni je yang rasanya saya suka.....

Tak pe...lepas ni kalau ke mana2 shopping mall....wajib masuk ke kedai buku....atau kalau en suami singgah mana2 kedai buku....wajib lah saya membelek benda2 nih.....kalau dah tak de sangat barulah kita cari kat kedai online....rasanya tak berbaloi beli online sebab harganya agak mahal berbanding kat bookstore...... tapiiii kalau dah tak ada sangat....terpaksa lah jugak kan......sebab minat....hehehe.....



Ok...kalau dah ada clear stamp tu....wajib ada clear block......

Clear block dia tu macam block yang berat.....macam kristal tu lah.....
jenuh mencari....tak jumpa....

Akhirnya dapat idea....kita guna penutup yang clear nih...... [saya guna penutup bekas ferrero rocher] hahahaaa...pun boleh jugak kan......memang getah tu melekat je..... sementara nih....kita gunakan apa yang ada dulu...... yang clear block ni memang ada jual kat online.....tapiiii kalau boleh nak try cari dulu.....kalau dah tak ada sangat....terpaksa lah beli online....tak kisahlahkan.....asalkan tercapai hajat dihati.....heheheee....kalau dah minat tu...memang tak boleh nak sabar sikit kan.......=)))



Jom kita cuba cuba stamp kan kat ice cream stick nih.......
dannnnn.....inilah hasilnya....


Lepas ni...InshaaAllah...dah boleh proceed dengan ice cream stick nih.....untuk tujuan apa....tunggu je lah nanti akan saya update kat sini ok....

Berbaloi jugak rasanya beli benda2 macam nih.....boleh je nak stamp kan kat kad dan macam2 kegunaannya.....

Lepas ni harus gigih nak kumpul benda nih......hehehe...









Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

4 comments:

  1. Salam...boleh sy tempah melalui awak...tmpat sy susah nk dapat benda nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. وعليكم السلام
      Blh email pd sy alia1602@yahoo.com =)))

      Delete
  2. Beli kat mana ye? terasa nak beli tapi tak tau nak beli kat mana

    ReplyDelete