Thursday, May 16, 2013

PERCUTIAN KE SINGAPORE

Assalammualaikum dan salam ceria..salam penuh kasih sayang. Syukur alhamdulillah kerana kita masih diberi kesempatan untuk bernafas dibumi Ilahi ini. Sebelum kita memulakan hari yang sangat indah ini..jom kita hayati kata motivasi dibawah ini ya...
Kita akan gembira hari ini jika kita bersyukur semalam.
Jika kita bersyukur hari ini InsyaAllah kita akan bahagia esok hari
-Prof Dr Muhaya-
Seperti yang saya janjikan...saya akan menceritakan perjalanan percutian saya ke Singapore day by day. 
Ok pertama sekali saya nak jelaskan..percutian ini adalah hadiah ulangtahun perkahwinan saya dan suami yang ke 4 [tahun lepas 2012] oleh ibu mertua saya. Jadi sepatutnya kami pergi pada hujung tahun lepas.. namun disebabkan kami ni sibuk mengalahkan menteri.....[hehehee] dan sebenarnya....nak simpan cuti.... kami terpaksa menundakan percutian ini ke tahun ini...[2013]. Namun...syukur alhamdulillah..ianya berjalan seperti yang dirancang...
Pada awal tahun lagii...[sebelum ke umrah] saya dan suami telah merancang untuk ke Singapore USS setelah balik sahaja dari umrah. Dan tidak sangka..ada pulak yang nak ikut. Kata hadiah anniversary..mestilah nak berduaan.... tapiii..setelah di timbang...di tolak..ditambah...di darab dan dibahagi serta dikuasa dua dan tigakan....[hehehehe]..akhirnya kami bersetuju untuk membawa bersama anak2 saudara saya....[apa tidaknyeee.... hari2 asyikkk itu je yang dizikirkan kat mulut depe.... "acuuu..nak ikutsssss pg USS tauuu...." tak cukup dengan itu...siap call...message...dan paling parah...ibu dan ayah mereka menjadi mangsa.... hahahaa.....leeeeee..... letih tau dengarnye.....].
Ok la..disebabkan mereka2 juga sangat rapat dengan en suami saya...makanya dengan mudah jugalah en suami bersetuju mereka ikut sekali walaupun pada hakikatnya..kami tidak pergi pada hari cuti sekolah..mereka terpaksa memberi surat kepada guru kelas mereka. Ermmm... lebih parah jugakkk... kesemua anak2 saudara saya nak turut serta... masa tu saya dan suami tampar kepala...hihihiii... tu bukan percutian lagi namanya...itu rombongan makcik alia..... hahaha...
Akhirnya, yang ikut serta anak saudara yang sulung dan 3 orang anak2 abang saya. Yang sulung tu diberi keistimewaan walaupun dah pernah pergi tetapi..disebabkan dia sangat rapat dengan suami saya...dah mcm geng.... en suami sangat bersetuju jika dia ikut dan 3 orang anak abang saya [sama geng]. Anak2 saudara yang lain..mereka semua telahpun pergi bersama2 ibu dan ayah mereka... jadinya anak2 abang saya yang tak pernah pergi ni akan turut serta bersama kami.

Setelah meneliti pakej mana yang sesuai...akhirnya kami sangat2 bersetuju untuk memilih Resort World Sentosa Island sebagai pakej pilihan kami beserta dengan tiket2 ke taman-taman tema yang berhampiran. Kami menempah 2 buah bilik sekali dengan tiket2 masuk ke Water Park, USS dan SEA Aquarium + Maritime Museum. Tarikh yang paling sesuai untuk saya dan en suami adalah pada 24.04.2013 - 26.04.2013 (3D2N)

Tiket kapal terbang juga kami tempah secara online dan syukur kerana segala urusan berjalan dengan lancar.

Saya dan en suami  beserta anak saudara yang sulung bergerak ke Kuala lumpur pada 23.04.2013 (Selasa). Seperti biasa kami terpaksa angkut sekali dengan en Tabby dan Pn Kitty ke rumah abang saya (hihihii...).

Sooo...kesemuanya termasuk la saya kan...memang tak sabar untuk ke Singapore.... 
jom baca entry seterusnya.... ;))))

Pemilik2 kaki yang akan pergi ke Singapore!!!

No comments:

Post a Comment